“The ocean refuses no river”. Het is niet alleen prachtige quote van Osho, maar ook een mantra waarnaar ik probeer te leven. Het staat met stip op het lijstje dingen die ik nog op mijn lijf wil tatoeëren…
Ik kan echt een diepe liefde en warmte voelen voor alles en iedereen,…
behalve voor de persoon die de “Ads Manager” van Facebook heeft ontworpen.
Als er één manier is om mij op minder dan een half uur compleet kierewiet te krijgen, laat me dan online ads inplannen in dat gedrocht. Het is het voorgeborchte van een digitale hel waar Satan himself niet aan zou beginnen.
Dit is geen obscuur programmaatje waar een sociaal bureau once-in-a-blue-moon een exotische loonberekening moet doen omdat een gepensioneerde weduwe vóór de invoering van het KB uit 1973 ook drie maanden in Nederland heeft gewerkt. Nee, dit is -met mogelijke uitzondering van Google, hét grootste reclameplatform van de wereld. Elke marketeer, van de bakker om de hoek tot en met Coca-Cola, van de websitebouwer uit het dorp tot Ogilvy en Havas, gebruikt dit instrument om hun reclame klaar te zetten voor directe injectie in de digitale slagader van Facebook gebruikers wereldwijd.
In elke andere industrie zou zo’n gedrocht op collectieve afkeer kunnen rekenen.
Beeld je in dat elke handeling in je auto twee seconden vertraging zou hebben vooraleer ze uitgevoerd wordt. Of dat je microgolfoven dienst weigert als de lengte-breedte-verhouding van je bord niet 9:16 is. Deze week. Want volgende week heeft ie een voorkeur voor 4:5. En als je de grill wilt gebruiken, moet je er ook een vierkant bord in plaatsen…
Het is een kluwen van knoppen, schermen, instellingen waar Medusa jaloers op zou zijn. Een samenraapsel van toepassingen en sub-pagina’s, van campaigns en ad sets, van audiences en attribution windows, van CTR, CPC, CPM, CTA en CPV, aan elkaar geplakt met digitale duct tape en de wanhoop van duizenden marketeers.
Als je de volledige rant wil horen, nodig me dan eens uit voor een avondje rond het kampvuur. Of beter nog: ik schrijf er een hele zaalshow over. Volgend jaar in een parochiezaal in uw buurt! Alleen… moet ik daar dan ook weer voor adverteren? 🥲
Ik wil maar zeggen: ons échte werk is met mensen. Het zijn sessies en retreats met de koppels uit de Wonderlovers Experience die onder onze vleugels samen hun relatie transformeren. Het zijn de vrouwen die de relatie met hun lijf en seksualiteit mogen herontdekken tijdens een Yoni Retreat. Dat is het echte werk!
Trouwens, als je zin hebt om zelf ons werk te ervaren: de Wonderlovers Experience staat altijd open. Vraag gerust een wakeup-call aan als je wil ontdekken of dit iets voor jullie is. En er staan ook al twee Yoni Retreats op de agenda. Geen algoritmes, geen targeting options - gewoon echte mensen, echte verbinding.
Of misschien wil je in juli wel met ons mee op Summer of Joy singles retreat? Een groep singles die in de prachtige natuur van Orval mag ontdekken hoe mooi het is om vanuit contact met jezelf, de schoonheid in de ander te ontdekken.
“The ocean refuses no river”, weet je wel…